АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту рішення Вапнярської селищної ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Вапнярської територіальної громади на 2025 рік»

Дата: 14.05.2024 11:06
Кількість переглядів: 165

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення Вапнярської селищної ради

«Про встановлення місцевих податків і зборів на території Вапнярської територіальної громади на 2025 рік»

 

Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення селищної ради підготовлено на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами (Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року №1151).

 

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання

Відповідно статті 10 та пункту 12.3 статті 12  Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування приймати рішення про встановлення місцевих податків і зборів в межах своїх повноважень та в порядку, визначеному цим кодексом.

Згідно п.12.3.3. ст. 12 Податкового кодексу України копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них.

Згідно п.12.3.4 ст. 12 Податкового кодексу України, рішення «Про встановлення ставок місцевих податків та зборів на території населених пунктів Вапнярської селищної територіальної громади» повинно бути офіційно оприлюднене до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін. Відповідно до п.п.72.1.2.4 п.п.72.1.2 п.72.1 ст.72, постановою КМУ від 24.05. 2017 р. № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» визначено типові форми рішень про встановлення ставок та пільг.

Проєктом передбачається створення умов для надходження до бюджету коштів від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, плати за землю, транспортного податку,туристичного збору  та єдиного податку, забезпечення позитивного впливу на ринкове середовище та умови конкуренції на території Вапнярської селищної територіальної громади.

З метою правового регулювання господарських і адміністративних відносин між органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання, недопущення суперечливих ситуацій, безумовного виконання Податкового кодексу України, виконання програм соціально-економічного розвитку громади, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття Вапнярською селищною радою рішення «Про встановлення ставок місцевих податків та зборів на території населених пунктів Вапнярської селищної територіальної громади на 2025 рік».

Станом на 01.01.2024 року на території Вапнярської селищної ТГ обліковано 219 платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які є власниками житлової та нежитлової нерухомості, з них: 193 фізична особа, 26 - юридичних осіб. Земельний податок за 2023 рік сплатили 962 платника податку в т.ч.: 938 фізичні особи та 24 – юридичні особи.

На обліку стоїть 224 платників єдиного податку з них: 76 платників 1 групи, 148 платники 2 групи.

У разі не прийняття рішення «Про встановлення ставок місцевих податків та зборів на території населених пунктів Вапнярської селищної територіальної громади на 2025 рік», податки будуть справлятися по ставкам, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування даних податків, що спричинить втрати дохідної частини бюджету, як наслідок, будуть не профінансовані соціальні програми громади:

- утримання закладів дошкільної освіти,  загальноосвітніх закладів, закладів культури, спорту (енергоносії, харчування,  комунальні послуги, тощо)  (9 903,3 тис. грн.);

- та інші заходи (1169,20 тис. грн.)

Виходячи з вищевикладеного, з метою виконання вимог Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення дохідної частини місцевого бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку  територіальної громади пропонується прийняти рішення селищної ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на території  Вапнярської  територіальної громади на 2025рік». Прийняття рішення з даного питання необхідне для прозорого та ефективного встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку, плати за землю, єдиного податку, туристичного збору. Відсутність регулювання місцевих податків і зборів може привести до невиконання вимог чинного законодавства України.

Метою розроблення даного проекту рішення є забезпечення надходжень до місцевого бюджету, регламентування відносин щодо сплати місцевих податків і зборів платниками податків: 1) які проживають в адміністративно-територіальних межах Вапнярської об’єднаної громади (фізичні особи - мешканці громади); 2) які зареєстровані відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» і сплачують податки до місцевого бюджету.

Аналіз втрат до місцевого бюджету

 

з/п

Назва показника

У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2025 рік

У разі не прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2025рік

Відхилення,

 

(тис. грн.)

Ставка

                   (%)

Очікуваний обсяг надходжень (тис. грн.)

Ставка 

                     (%)

 

Очікуваний обсяг надходжень (тис. грн.)

1

Податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки

(від 0,1% до 1% залежно від виду нерухомого майна

2924,47

(від 0,1% до 1% залежно від виду нерухомого майна

2847,84

76,63

2

Плата за землю

(ставка земельного податку) 

від 0,2% до 10% 

5620,20     

від 0,2% до 10% 

4764,20

856,00

3

Єдиний податок

І гр. 10 %

ІІ гр.  15% незалежно від господарської діяльності

5214,39

І гр. 10 %

ІІ гр.  15% незалежно від господарської діяльності

4837,10

377,29

4

Туристичний збір

0,5 відсотка - для внутрішнього туризму

2 відсотка - для в’їзного туризму

27,43

0,5 відсотка - для внутрішнього туризму

2 відсотка - для в’їзного туризму

27,43

0,0

 

Разом (втрати до бюджету)

Х

13786,49

Х

12476,57

 1309,92

 

Примітка: враховуючи те, що транспортний податок встановлюється Податковим кодексом та  не підлягає регулюванню органами місцевого самоврядування він буде справлятись виходячи з норм Кодексу у фіксованому розмірі - 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування. Обсяг надходжень до місцевого бюджету не зміниться, тому втрати до бюджету по даному податку не розраховувались.

Разом з тим, у разі не прийняття рішення про встановлення транспортного податку селищна рада порушить норми Податкового кодексу України в частині обов’язкового встановлення цього податку.

В разі прийняття рішення «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Вапнярської територіальної громади на 2025 рік» очікується, що  в бюджет Вапнярської  територіальної громади надійдуть кошти в сумі  13 786,49 тис. грн.

Разом з тим, при прийнятті рішення необхідно забезпечити баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування.

Таким чином, Вапнярська селищна рада не підвищувала ставки туристичного збору, також, враховуючи пропозиції підприємців, не підвищувала ставки єдиного податку та плати за землю.  Розміри ставок туристичного збору земельного податку а також єдиного податку для платників єдиного податку І та ІІ групи залишаються на рівні минулорічних.

Для забезпечення видаткової частини місцевого бюджету щодо збільшення фінансування  соціальних програм громади, з метою якісного  наповнення бюджету,  розширено кількість об’єктів оподаткування в розрізі цільового призначення земель, усунено положення, які містять ознаки дискримінації,  правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

Важливість проблеми при затвердженні місцевих податків і зборів полягає в необхідності наповнення місцевого бюджету та спрямування отриманих коштів від сплати місцевих податків та зборів на вирішення соціально-економічних проблем громади, благоустрій населених пунктів,  покращення інфраструктури.

            Враховуючи, вищевикладене, Вапнярською громадою розробляється даний проект рішення «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Вапнярської  територіальної громади на 2025 рік» та публікується в засобах масової інформації.

 

 Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

Так

 

Орани місцевого самоврядування

                   Так

 

Суб'єкти господарювання,

Так

 

у тому числі суб'єкти малого підприємництва*

Так

 

 

Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів є виключно компетенцією органів місцевого самоврядування. Застосування процедури  не  має альтернатив, проблема встановлення місцевих податків і зборів не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією Вапнярської селищної ради.

 

 

II. Цілі державного регулювання

Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі АРВ в цілому.

Основними цілями регулювання є:

- здійснити планування та прогнозування надходжень від місцевих податків та зборів при формуванні бюджету;

- встановити доцільні і обґрунтовані розміри ставок місцевих податків і зборів з урахуванням рівня платоспроможності громадян і суб’єктів господарювання та відповідно до потреб місцевого бюджету;

 - встановити пільги щодо сплати місцевих податків і зборів;

 - забезпечити своєчасне надходження до місцевого бюджету територіальної громади місцевих податків та зборів;

 - забезпечити відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування.

 

 Основними цілями його прийняття є:

 - виконання вимог чинного податкового законодавства України;

 - впорядкування сплати місцевих податків і зборів платниками податків на території Вапнярської територіальної громади;

 - визначення вичерпного переліку податків та зборів, що мають справлятися на території  громади;

 - встановлення розмірів ставок місцевих податків та зборів в межах визначених Податковим кодексом України;

 - збільшення надходжень до місцевого бюджету за рахунок встановлених місцевих податків та зборів;
          - здійснення планування та прогнозування надходжень від місцевих податків та зборів при формуванні місцевого бюджету.

 

 III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1.

Не виносити на розгляд сесії селищної ради та не приймати  рішення селищної ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Вапнярської  територіальної громади на 2025 рік».

У разі не прийняття рішення «Про встановлення ставок місцевих податків та зборів на території населених пунктів Вапнярської селищної  громади на 2025 рік», податки будуть справлятися по ставкам, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування даних податків, що спричинить втрати дохідної частини бюджету. Очікуванні втрати місцевого бюджету в результаті неприйняття рішення «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Вапнярської  територіальної громади на 2025 рік» складатимуть: 1309,92  тис. грн., що не дозволить профінансувати заходи соціального, економічного та інженерного значення Вапнярської територіальної громади (благоустрій, утримання комунальних закладів та інше.)

Альтернатива 2.

Прийняти  рішення «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Вапнярської  територіальної громади на 2025 рік» у запропонованому вигляді

Прийняття даного рішення забезпечить досягнення встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території  територіальної громади та відповідне наповнення місцевого бюджету.

Забезпечить  фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. До бюджету  територіальної громади орієнтовно надійде 13786,49 тис. грн., що дозволить профінансувати в повному об’ємі комунальні дошкільні навчальні заклади, благоустрій та інші соціальні програми.

Крім того, при визначенні розміру ставок податків та зборів, враховані пропозиції підприємців, що дозволить уникнути соціальної напруги та сприятиме підвищенню рівня довіри до місцевої влади.

Альтернатива 3

Встановлення максимальних ставок місцевих податків і зборів на 2025 рік.

За рахунок прийняття максимальних ставок  можливе  значне  перевиконання дохідної частини місцевого бюджету. Прийняття такого рішення призведе до значного збільшення навантаження  на суб’єктів господарювання, що в свою чергу призведе  до нарахування пені, штрафних санкцій за несвоєчасну сплату,  збільшить недоїмку із сплати податків і зборів.  Можливе скорочення  кількості зареєстрованих СПД. Можливе виникнення соціальної напруги,  непорозуміння між місцевою владою та СПД.

 

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива1

Не прийняття регуляторного акта

Зменшення податкового навантаження на суб’єктів малого підприємництва;
 

Зменшення надходжень до місцевого бюджету в сумі 1309,92   тис. грн.
Неможливість фінансування програм економічного та соціального розвитку  територіальної громади. Різниця в застосування ставок податків і зборів на території громади.

Альтернатива 2    

Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України.

1. Забезпечить дотримання вимог Податкового кодексу України, реалізацію наданих органам місцевого самоврядування повноважень.

2. Забезпечить надходжень до бюджету Вапнярської територіальної громади в обсязі 13786,49  тис. грн.

3. Створить сприятливі фінансові можливості місцевої влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади.

4. Вдосконалить відносини між місцевою владою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням місцевих податків і зборів.

Витрати пов’язані з публікацією об’яви щодо громадського обговорення проєкту та надання пропозицій.

Альтернатива 3

Встановлення максимальних ставок місцевих податків і зборів на 2025 рік.

Забезпечить максимальне надходження до бюджету ТГ, що дасть змогу реалізувати більше проєктів, в тому числі соціальних.

Існування ризику переходу діяльності суб’єктів господарювання в «тінь» та несплата податків. Погіршення іміджу місцевої влади.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не прийняття регуляторного акта

Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

Витрати пов’язані зі сплатою податків сумі: 1309,92 тис. грн.. Невизначеність в застосування ставок податків та зборів.

Альтернатива 2     

Прийняття регуляторного акта

відповідно до Податкового кодексу України.

Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян.

Вирішення соціально-економічних проблем громади за рахунок наповнення дохідної частини місцевого бюджету

Сплата місцевих податків і зборів за запропонованими ставками.

 

Альтернатива 3     

Встановлення максимальних ставок місцевих податків і зборів на 2025 рік.

Вирішення більшої кількості соціальних проблем  громади за рахунок значного зростання дохідної частини місцевого бюджету

Надмірне податкове  навантаження призведе до несвоєчасної сплати місцевих податків та зборів, а це в свою чергу до нарахування пені та штрафних санкцій.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом*

Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

 

0

 

1

567

568

 

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0,0

0,0

0.2%

99.8%

100%

  

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не прийняття регуляторного акта

Суб'єкти господарювання – платники місцевих податків і зборів у 2025 році будуть податки будуть справлятися по ставкам, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування даних податків, що спричинить втрати дохідної частини бюджету

Витрати на сплату місцевих податків і зборів зменшаться, при цьому конкурентоспроможність не зміниться.

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта

Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян.

Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування. Вдосконалення відносин між селищною радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних із справлянням місцевих податків та зборів, оскільки враховані пропозиції суб’єктів підприємницької діяльності

Суб'єкти господарювання будуть сплачувати податок за ставками згідно рішення Вапнярської селищної ради. Затрати часу, необхідні для ознайомлення з рішенням про місцеві податки і збори - мінімальні.

Сплата податків і зборів за запропонованими ставками     (13786,49 тис. грн.).

Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатку 1 до цього АРВ.

(57,049 тис. грн.) 

 Альтернатива 3     

Встановлення максимальних ставок місцевих податків і зборів на 2025 рік.

Відсутні.

За рахунок прийняття максимальних ставок будуть наявні додаткові витрати. Надмірне податкове  навантаження спричинить додаткові (непомірні) витрати малого бізнесу.

 

Оскільки дія рішення не розповсюджується на суб’єктів великого і середнього підприємництва, то аналіз розрахунку їх витрат не проводився.

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Не прийняття регуляторного акта

1

 

Така альтернатива є не прийнятною, оскільки місцеві податки та збори будуть сплачуватися платниками відповідно  до Податкового  кодексу України за мінімальними ставками,  громадяни  втратять додаткові пільги. Зменшаться надходження до місцевого бюджету, а це не дозволить  профінансувати  в повній мірі соціально-економічні та інші  програми. Проблема буде існувати до 2026 року. Очікуванні втрати до  місцевого бюджету складатимуть 1309,92 тис. грн.

Альтернатива 2     

 Прийняття регуляторного акта

3

Прийняття даного рішення селищної ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території  територіальної громади та відповідне наповнення місцевого бюджету.

До бюджету територіальної громади надійде орієнтовно 13786,49 тис. грн. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів громади і платників податків і зборів.

Альтернатива 3     

Встановлення максимальних ставок місцевих податків і зборів на 2025 рік.     

2

Надмірне податкове навантаження на суб’єктів господарювання  знівелює вигоди від збільшення дохідної частини бюджету, а саме існує ризик переходу  суб’єктів господарювання   в «тінь». Балансу інтересів досягнуто не буде.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Не прийняття регуляторного акта

Сплата місцевих податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України.

Витрати пов’язані лише зі сплатою земельного податку.

 

Зменшення надходжень до місцевого бюджету, підвищення соціальної напруги по причині погіршення якості життя членів громади

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта

Наповнення місцевого бюджету та спрямування фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток громади.

Сплата податків і зборів СПД та громадянами за обґрунтованими ставками.

Сплата податків за запропонованими ставками                   (13786,49 тис. грн.). Детальна інформація щодо очікуваних витрат СПД наведено у додатку 1 до цього АРВ.

Наповнення місцевого бюджету, збереження кількості суб’єктів господарювання та робочих місць

Альтернатива 3

Встановлення максимальних ставок місцевих податків і зборів на 2025 рік.       

Додаткові надходження коштів до місцевого бюджету та спрямування їх  на вирішення соціальних проблем територіальної   громади.

Надмірне податкове навантаження спричинить занепад малого бізнесу.

Детальна інформація щодо очікуваних витрат СПД наведено у додатку 1 до цього АРВ

Додаткове наповнення місцевого бюджету.

Надмірне навантаження на СПД, можливе скорочення кількості СПД.

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Не прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України

У разі не прийняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету і відповідно не виконання бюджетних програм.  Вказана альтернатива є неприйнятною.

Зміни до чинного законодавства:

Податкового кодексу України;

Бюджетного кодексу України;

Земельного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму)

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України

Цілі прийняття проекту рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2025 рік будуть досягнуті майже у повній мірі. До місцевого бюджету надійдуть додаткові кошти від сплати місцевих податків і зборів, а податкове навантаження для платників не буде надмірним. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів селищної ради та платників місцевих податків і зборів.

Зміни до чинного законодавства:

1.Податкового кодексу України

2. Бюджетного кодексу України

3. Земельного кодексу України

4. Зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму.

Альтернатива 3

Встановлення максимальних ставок місцевих податків і зборів на 2025 рік.       

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково. Надмірне податкове навантаження на суб'єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини місцевого бюджету. Балансу інтересів досягнути неможливо.

Зміни до чинного законодавства:

Податкового кодексу України;

Бюджетного кодексу України;

Земельного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

Виникнення податкового боргу по причині не сплати місцевих податків та зборів.

 

Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно- обґрунтованих місцевих податків та зборів,  що є посильними для платників податків, та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування – Вапнярської селищної ради.

 

 

 

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

Запропоновані механізми  регуляторного акту за допомогою  яких можна розв’язати  проблему.

В результаті визначення цілі, проведення аналізу поточної ситуації в адміністративно-територіальних межах Вапнярської  територіальної громади, аналітичних показників Крижопільського управління ГУ ДФС у Вінницькій області, інформації фінансового відділу Вапнярської  селищної ради станом на 01.01.2024 року, проведених консультацій, нарад та зустрічей, основним механізмом, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми є встановлення запропонованих місцевих податків і зборів на 2025 рік.

З метою реалізації поставленого завдання пропонується встановити ставки місцевих податків і зборів згідно проекту рішення Вапнярської селищної ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Вапнярської територіальної громади на 2025 рік», що додається.

 

Заходи,  які  мають здійснити органи  влади  для впровадження цього регуляторного акту.

Розробка проекту рішення Вапнярської селищної ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Вапнярської  територіальної громади на 2025 рік» та АРВ до нього. Проведення консультацій з суб'єктами господарювання.

Оприлюднення проекту разом з АРВ та отримання пропозицій і зауважень.

Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проекту рішення вимогами статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України. Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії Вапнярської селищної ради. Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку. Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

Запропонований вихід із ситуації, що склалася відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.

 За результатами проведених розрахунків очікуваних  витрат та вигод СПД, прогнозується, що прийняття зазначеного проекту рішення дозволить забезпечити  баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування. А його застосування буде ефективним для вирішення проблеми, зазначеній в розділі І цього АРВ.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги.

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб`єктів господарської діяльності не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків і зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

 

Тест малого підприємництва додається.

 

 

 

 

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта.

Термін дії акта:

Запропонований термін дії регуляторного акта один рік. В разі внесення змін до чинного законодавства України в частині справляння місцевих податків та зборів, відповідні зміни будуть внесені до даного регуляторного акта.

У разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків селищна рада не прийняла рішення про встановлення місцевих податків, такі податки справляються із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків. Враховуючи  норми Бюджетного та Податкового кодексів України, якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення.

 

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

  • Розмір надходжень до  місцевого бюджету, пов'язаних з дією акта.
  • Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта.
  • Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичних осіб, пов’язаними з виконаннями вимог акту.
  • Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта
  • Прогнозні показники результативності.

тис. грн.

п/н

Назва показника

2025 рік

2026 рік

2027 рік

2028 рік

1

Разом надходжень до місцевого бюджету (очікуваний обсяг надходжень), в тому числі:

13786,49

14367,22

15 087,35

15640,38

 

- Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

2924,47

3131,81

3388,61

3585,14

 

- Плата за землю

5620,20

5623,57

5628,63

5634,25

 

- Єдиний податок

5214,39

5584,09

6041,98

6392,41

 

- Туристичний збір

27,43

27,75

28,13

28,58

2

Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта

568

571

592

605

3

Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, години на 1 суб’єкта .

2 години

2 години

2 години

2 години

4

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта,

Оприлюднені повідомлення, проект рішення, АРВ:

- на офіційному сайті Вапнярської селищної ради;

- на стенді Вапнярської селищної ради ради

- в газеті (Томашпільський вісник)

- на сайті ДФС

Високий

 

Високий

 

Високий

 

Високий

 

 

 Основними показниками результативності акта є:

             - забезпечення відповідних надходжень до місцевого бюджету від сплати місцевих податків і зборів;

 

Надходження до місцевого бюджету

від сплати місцевих податків і зборів

Обсяг                       надходжень

за 2023 рік,                      (тис. грн.)

Прогноз надходжень

на 2024 рік,    

(тис. грн.)

Прогноз надходжень

на 2025 рік,    

(тис. грн.)

 

Відхилення,

(тис. грн.)

Місцеві податки і збори, всього:

10556,45

 

12476,57

13786,49

+3230,04

податок на нерухоме майно

2743,15

2847,84

2924,47

+181,32

земельний податок

4439,13

4764,20

5620,20

+1181,07

єдиний податок

3346,74

4837,10

5214,39

+1867,65

транспортний податок

0

0

0

0,0

туристичний збір

27,43

27,43

27,43

0,0

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися виконавчим комітетом Вапнярської селищної ради.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом або більшістю його положень, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей регуляторний акт, не встановлено більш ранній строк.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюються раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта, у тому числі і в разі, коли дію регуляторного акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено після закінчення цього визначеного строку.

Метод проведення відстеження результативності:

Статистичний

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:

Статистичні

- аналітичні показники Крижопільського управління ГУ ДФС у Вінницькій області;

- інформація фінансового відділу  Вапнярської селищної ради.

   Проект розроблений з урахуванням  вимог Податкового кодексу України, рекомендацій Державної регуляторної служби  та  обов'язку органів місцевого самоврядування надавати ДФС інформацію про  прийняті ставки місцевих податків і зборів.

 Назва рішення пропонується: «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Вапнярської  об’єднаної  територіальної  громади  на 2022 рік».  З огляду на  зміст   пп. 12.4.3  п. 12.4  статті 12 ПКУ, яким визначається, що до  повноважень сільських, селищних, міських рад та рад об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, щодо податків і зборів належить: до початку наступного бюджетного періоду прийняття рішення про встановлення місцевих податків і зборів, зміну їх ставок, об'єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов'язань платників податків та яке набирає чинності з початку бюджетного періоду.

 

У проекті рішення  відсутні положення, які містять ознаки дискримінації,  правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

Проект не стосується питань впливу реалізації акта на ринок праці.

 

Селищний голова Вапнярської ТГ          ________________                   О.П. Горенюк

 

 

 

 

Додаток  1

                                                                                до  АРВ                                                                                  до проекту рішення  ____   сесії                                   

   Вапнярської     селищної ради

 ___ скликання  від _________року.

                                                                                                        № _________

 

ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)

До АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення Вапнярської селищної ради

«Про встановлення місцевих податків і зборів на території Вапнярської територіальної громади на 2025 рік»

 

1. Консультації з представниками мікро та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з квітня 2024 р. по травень 2024 р.

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Робочі наради та зустрічі (опитування)

1

Доведення до відома присутніх розрахунків та обґрунтування необхідності прийняття регуляторного акту. Обговорено запропоновані ставки податків. Отримано інформацію від представників мікро та малого підприємництва щодо необхідних ресурсів, а саме їх витрат (витрат часу та матеріальних) на запровадження регулювання

2

Круглі столи

Робоча зустріч з представниками малого бізнесу

2

Обговорено запропоновані ставки податків. Отримано інформацію від представників мікро та малого підприємництва щодо необхідних ресурсів, а саме їх витрат (витрат часу та матеріальних витрат) на запровадження регулювання

2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів  підприємництва, на яких поширюється регулювання -     суб’єкта, в тому числі 1 суб’єкта малого підприємництва  та  567 суб’єктів мікро підприємництва.

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків).

 

3. Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

(тис. грн.)

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні      (за наступний рік)

Витрати       за п'ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

0

0

0

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

0

0

0

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

0

0

0

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

0

0

0

5

Інші процедури (сплата податку)

24,27

(розрахункова середня сума сплати податків одним суб’єктом малого підприємництва за умови встановлення ставок згідно запропонованого проєкту) 

0

0

6

Разом

24,27

0

0

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

568

0

0

8

Сумарно

13786,49

0

0

Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

(Для розрахунку вартості 1 людино-години використовується мінімальна заробітна плата , що згідно прогнозу у 2025 році становитиме 8370 грн. та у погодинному розмірі 50,22 грн., відповідно до Бюджетної резолюції затвердженої Кабінетом Міністрів України).

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

1,5год*50,22=  75,33 грн.

0

0

10

Процедури організації виконання вимог регулювання: Внесення змін до внутрішніх процедур обліку та звітності

0,5год*50,22= 25,11 грн.

0

0

11

Процедури офіційного звітування

0

0

0

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

0

0

0

13

Інші процедури (уточнити)

0

0

0

14

Разом

100,44 грн.

0

0

15

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

568

0

0

16

Сумарно
 

57049,92

0

0

 

Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України.

Органи місцевого самоврядування наділені повноваженням лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення та інші адміністративні процедури.

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

                                                                                                                                      (тис. грн.)

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п'ять років

1

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

13786,49   

Х

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

57,04992

Х

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

13843,53992

Х

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

0

Х

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

13843,53992

Х

 

 5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

На основі аналізу статистичних даних що наданні фінансовим відділом виконавчого комітету Вапнярської селищної ради та під час консультацій, проведених із суб’єктами підприємництва, визначено, що зазначені ставки податків є прийнятними для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних ) процедур не потрібно.

 

 

 

 

 

Селищний голова         ________________                     Олександр ГОРЕНЮК

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь